بازدید شرکت پروسکه

سه شنبه مورخ ۹۳/۹/۴ ساعت ۱۰:۰۰ بازدید از کارگاه تولیدی شرکت پروسکه با حضور شماری از اعضای انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران- شاخه غرب

روز سه شنبه مورخ ۹۳/۹/۴ ساعت ۱۰:۰۰ بازدیدی از کارگاه تولیدی شرکت پروسکه با حضور شماری از اعضای انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران- شاخه غرب با ارائه توضیحات توسط کارشناسان شرکت انجام شد که مورد توجه حضار قرار گرفت.                                شرکت مهندسی پروسکه در سال ۱۳۶۰ با هدف ارائه خدمات فنی و مهندسی در زمینه برق و تأسیسات فعالیت خود را آغاز نمود. این شرکت توانایی احداث شبکه های فشار قوی، ضعیف و انجام کلیه مراحل نصب پست برق به صورت خدمات جامع مهندسی، تأمین کالا، نصب و راه اندازی مطابق با استانداردهای رایج کشور را دارا می باشد.                                                                                             کارخانه تولیدی، واقع در شهرک صنعتی فرمان با به کارگیری نیروهای متخصص و ماشین آلات صنعتی بروز قادر به طراحی، ساخت و مونتاژ انواع تابلوهای برق فشار قوی و ضعیف و PLC با رنگ پودری استاتیک با کیفیت عالی و همچنین توانایی حفر چاه های عمیق و کول گذاری با ماشین آلات حفاری ثبت اختراع شده توسط خود را دارا می باشد.

در ادامه چکیده مقاله تهیه شده توسط آقای “مهندس حمزه خضری “و همکاران ایشان که در “کنفرانس ملی بهینه سازی مصرف انرژی در علوم و مهندسی” پذیرفته شده ارائه می گردد.

موتور سنکرون با آهنربای دائم خط راه انداز(LSPMSM) ؛ بهبود بازده و ضریب توان       

حمزه خضری،همایون مشگین کلک۲ ،قاسم خیرالله۳

۱ دانشجوی کارشناسی ارشد برق دانشگاه تفرش.                         پست الکترونیکی: hamzeh.khezri@gmail.com

۲  استادیار دانشکده برق دانشگاه تفرش.                                    پست الکترونیکی: meshgin@tafreshu.ac.ir

۳ دانشجوی کارشناسی ارشد برق دانشگاه تفرش.                         پست الکترونیکی:gh.kheirollah@gmail.com

چکیده

حدود چهل درصد انرژی تولیدی در دنیا به انرژی الکتریکی تبدیل می شود که تقریبا نیمی از آن توسط موتورهای الکتریکی مصرف می شود. موتورهای القایی به دلایلی مانند سادگی ساختمان و قیمت پایین, به عنوان پرکابردترین نوع موتورهای الکتریکی بیشترین سهم را دراین مصرف دارا می باشند, اما این موتورها دارای بازده و ضریب توان کمی هستند. یک راه موثر برای مواجه با این مشکل بهبود بازده و ضریب توان این موتورها با ایجاد تغییراتی در ساختار آنها می باشد.در این مقاله موتورهای سنکرون با آهنربای دائم خط راه انداز به عنوان یک جایگزین مناسب درمقایسه با موتورهای القایی مورد بررسی قرار می گیرند. در این موتور ها به دلیل اینکه روتور در حالت ماندگار در سرعت سنکرون می چرخد تلفات مسی روتور وجود ندارد و همچنین چون ضریب توان بهبود می یابد، جریان استاتور کاهش می یابد که باعث می شود تلفات مسی استاتور نیز کاهش یابد، و در حالت کلی این امر منجر به  افزایش بازده ماشین می شود. در این مقاله دو موتور القایی و سنکرون با آهنربای دائم خط راه انداز با استفاده از روش FEM شبیه سازی می شوند و نتایج آنها با هم مقایسه می گردد.